Projekt – postępy
Jak miło znów się do was odezwać. Cześć! 😀 Ten weekend okazał się dość wyczerpujący dla mnie, ponieważ z powodu kursu sędziego pływania, musiałam uczestniczyć w wykładach, które trwały około 7 godzin dziennie. Jako zawodnik nie zdawałam sobie sprawy jak sporą wiedzę musi posiadać sędzia. Oprócz tego, taka osoba ma obowiązek kontrolować wiele rzeczy na raz, co często jest po prostu trudne. Za 2 tygodnie mam egzamin, więc będę musiała się troszkę pouczyć.
No dobra, to teraz do rzeczy. 6 tydzień konkursu „Daj się poznać” przyniósł mi bardzo dużo uśmiechu. 🙂 Mianowicie, mój kalkulator zaczął liczyć! Oczywiście sam tego nie robi (fajnie by było), ale z moją pomocą radzi sobie całkiem dobrze. Dzisiaj troszkę o moich małych (wielkich) dokonaniach w projekcie.
Dodajemy i tak dalej…
Tak jak już wspominałam we wcześniejszych wpisach, moja praca konkursowa to prosty kalkulator w języku Java (tak na początek). Program ten powinien dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić. Jak na razie wszystko działa prócz jednej funkcji, ale o tym może później. Aby łatwiej wam było śledzić mój opis, wrzucam zdjęcie:
Skupię się dzisiaj na zaimplementowanej już wcześniej metodzie. Użyłam modyfikatora publicznego (PUBLIC), aby miał do niej dostęp każdy obiekt w moim projekcie. Potem mamy słówko VOID, czyli że metoda nie zwraca nam żadnej wartości. A teraz nasze STRINGi, które mogą przechowywać więcej niż jeden znak, a także wartości liczbowe. Zadeklarowałam zmienne i przechodzę do instrukcji wyboru SWITCH. Można powiedzieć, że jest to w pewnym sensie rozszerzenie instrukcji warunkowej IF. Natomiast tutaj nie określamy warunku, który musi być prawdziwy, aby ujęty w instrukcji kod się wykonał. Poniżej znajduje się słówko CASE, przy którym piszemy wartość wyboru. W moim przypadku jest to przycisk dodawanie. Znów deklaruję zmienną typu INT i zapisuje jakie działania matematyczne mają wykonać się pomiędzy moimi zmiennymi (NUM1, NUM2). WYNIK ma wyświetlić rezultat działania. Kod będzie się wykonywał przechodząc kaskadowo przez kolejne warianty, aż do końca instrukcji SWITCH, chyba że wykonanie to przerwiemy za pomocą instrukcji BREAK. Teraz chcemy, aby wykonywało się inne działanie np. odejmowanie. Postępujemy tak jak wcześniej. Jak widać, kod do dodawania, odejmowania i mnożenia wygląda bardzo podobnie. Natomiast dzielenie odbiega od reszty. Co się tutaj dzieje? Podajemy tu po prostu warunki. Niestety na chwilę obecną nie potrafię jeszcze wytłumaczyć działania TRY i CATCH, więc wrócę do tego później, gdy poszerzę swoją wiedzę.
Kalkulator niby działa. Natomiast podczas dzielenia występuje problem. Mianowicie gdy dzielę np. 20/7 dostaję wynik 2.0. Mimo typu DOUBLE, wynik jest całkowity.
Projekt jeszcze nie jest skończony, ponieważ muszę poprawić błędy i sprawdzić czy mogę zastosować jakiś inny kod, który ulepszy moją aplikacje.
Na dzisiaj tyle. Zostało mi jeszcze 6 tygodni konkursu, co oznacza, że połowa już za mną. Mam zamiar dalej pracować nad moim kalkulatorem i cały czas uczyć się Javy.
3maaajcie się! 😀
wynik jest 2.0, bo dzielisz Integer przez Integer 😉 spróbuj zamiast Integer.parseInt(num1) zrobić Double.parseDouble(num1). Tak samo dla num2 😉
dzięki wielkie! 😀